Prezidentské volby a děti

Tak jsme si zvolili prezidenta. Volejme sláva a tři dny se radujme.

Výsledek volby mě donutil přemýšlet, jak je možné, že tolik lidí uvěřilo kampani založené na lži a strachu. Jedním z hlavních faktorů jsou dle mého názoru podprahové vzorce, které si neseme z ranného stádia výchovy z dětství. Dítě totiž do určitého věku plně důvěřuje rodičům a vnímá je jako autoritu. Přitom ještě v nedávné minulosti byla celá koncepce výchovy založena na dvou hlavních faktorech a těmi byly strašení a lhaní. Pěkně to vystihuje věta „když budeš zlobit, odnese si tě čert“. Vzniká tak základní vzorec, který si dítě nese celým životem. V dospělosti potom stačí zaměnit 3 věci: 1) autoritou v dětství byli rodiče, v dospělosti je to např. prezident. 2) zlobit = nedáte mi hlas 3) čert = migranti. A protože to má spousta lidí z dětství zažité, automaticky se jim to spojí a podprahový názor je na světě, ani neví jak. Pak už jen dochází ke klasickému selektivnímu vyhledávání informací, které potvrzují jejich podvědomý názor. Proto mladší generace, kde tento způsob výchovy nebyl již tolik využíván, jsou i v dospělosti ke strašení a lhaní odolnější. Další možností ochrany je pak kritické myšlení, k tomu byli však lidé v minulosti vedeni většinou až na vysoké škole.

A teď to důležité. Rozdíl mezi oběma kandidáty byl 150 tisíc hlasů. Každým rokem přitom dospěje a získá volební právo 100 tisíc mladých lidí. Výsledkem tedy je, že již za 2 roky by kampaň založená na lži a strachu neuspěla. To si dokáže vyhodnotit každá dobrá marketingová firma. Proto:

Příznivci pana prezidenta. Užijte si to, je totiž poslední svého druhu na hodně dlouhou dobu.

Příznivci neúspěšného kandidáta. Keep calm and believe in yourself.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *